Perşembe, Ocak 24, 2008

PATATESLİ AÇMA



Bir haftadır evde yatıyorum.Çok hastalandım.Ama yavaş yavaş atıyorum.Bugün gelen ziyaretçilerime ev yapımı bir şeyler ikram etmek istedim.Bir önceki börek denememden arta kalan kıymalı patatesli harcımıda değerlendirerek mayalı bir lezzet pişirmek istedim.

Sonuçta ortaya bu nefis tombişler çıktı.

Malzemeler;

4 sb un

1 paket kuru maya

1 su bardağı ılık süt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 yumurta akı (sarısı üzerine sürülecek)

1 tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı şeker

125 gr margarin ( hamur şekillendirilirken içine sürülecek)

İÇ MALZEMESİ;

1 kuru soğan

3 orta boy haşlamış patates

200 gr kıyma

1 tatlı kaşığı salça

Tüm malzemelri kullanarak hamurumuzu mayalıyor ve yarım saat kadar dinlenmeye bırakıyoruz.Diğer tarafta soğanı kavurup üzerine kıyma ve salçayı ilave ediyoruz.Kavrulan harcın içine haşlanmış ve ezilmiş patatesleri karıştırıp soğumalarını bekliyoruz.

Yukarıdaki malzemelerle 10 tane kocaman açmamız oluyor.Hamurumuzu 10 bezeye ayırıp pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz.Üstlerine 125 gr margarini paylaştırarak sürüyoruz.Hazırladığımız iç harcımızıda tüm hamurlara paylaştırarark hamurları rulo şeklinde kıvırıyoruz.Hazırlanan rulolarımıza kendi içlerinden geçirerek birer düğüm atıyoruz.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpiyoruz ve 180 derecede 15 dakika pişiriyoruz.Afiyet şeker olsun:))

Hiç yorum yok: