Çarşamba, Mayıs 02, 2007

KÜÇÜK ÇİLEKLİ TARTLARIM


Pamuğumun 3-4 gündür istediği tartları neyseki dün akşam yapabildim.Çok beğendi oğluşum "kremada çok yakışmış buna bal peteğim "dedi..Bayıla bayıla 2 tane yedi.
Toplam 24 adet orta boy tart için gerekli malzemeler;
150 gr yumuşak tereyağı
300 gr un (12 tepeleme yemek kaşığı)
1 su bardağında 2 parmak eksik pudra şekeri
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı sıvı yada toz vanilya
1 su bardağı süt

Dr Oetker dolgu kreması
yeterince çilek
vişne reçeli
Hamuru yoğurup streç filme saralım ve buzdolabında 15 dakika dinlendirelim.Daha sonra merdaneyle yaklaşık yarım santim kadar açarak yağlanmış tart kalıplarının içine yerleştirelim ve önceden ısıtılmış fırında 180 derecede hafif kızarana kadar pişirelim.Burada püf nokta hamurun kalın olmaması ve pişirmeden dibine çatalla delikler açılması
gerektiğidir.Çünki tart hamurunun kabarmaması ince kalması gerekir.Pişip iyice soğuduktan sonra sütle çırpılmış dolgu kremasından birer kaşık tart çanaklarına doldurulur.Üzerini isteğinize göre çilek,muz, kivi,portakal,ananas gibi meyvelerle süsleyebilir ve birer çay kaşığı vişne reçelinin sadece suyunu gezdirerek servis yapabilirsiniz.
Hepimize afiyet olsun.


1 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

günlerdir küçük tartoletlerden arıyorum(hazır olanlarından)bir türlü bulamıyorum.
bu tarif imdadıma yetişti,açıkçası nette tarifte aramamıştım ve sizin bu tarif önüme çıktı harika!
ellerinize sağlık,çok teşekkürler.